המרכז הישראלי לטאי צ'י

אם תמיד רצית ללמוד טאי צ'י ולשפר את הבריאות ואיכות החיים שלך, המקום שלך איתנו. המרכז הישראלי לטאי צ'י הוקם בשנת 1987, וכיום הוא בית הספר הוותיק והמקצועי בישראל ללימוד טאי צ'י ואמנויות לחימה פנימיות עם קהילה צומחת של מאות תלמידות ותלמידים, מתקן אימונים רחב ונוח הממוקם באזור המתפתח של תל אביב וסניפים נוספים ברחבי הארץ.

טאי צ'י הוא אמנות לחימה ותנועה עתיקה שמקורה בסין. אופי תרגול הטאי צ'י הוא עדין, עם תנועות זורמות, משוחררות ורכות, והוא מכונה לעתים מדיטציה בתנועה. הטאי צ'י ידוע כמשפר שיווי משקל, כושר גופני, גמישות, כוח, יכולת ריכוז וקואורדינציה. בנוסף ליתרונות הפיזיים של הטאי צ'י, מתרגלים רבים מגלים שהוא עוזר להרגיע את הנפש, להשיג שלווה פנימית ואיזון מנטלי, ולשפר את איכות החיים.

במרכז הישראלי לטאי צ'י, אנו רואים בתרגול כלי להעצמה אישית, ומציעים מגוון רחב של שיעורי טאי צ'י למתחילים, שיעורי צ'י קונג וגם שיעורים לתלמידים מתקדמים יותר. המדריכים המנוסים שלנו ילוו אותך דרך לימוד יסודות הטאי צ'י, ויעזרו לך לשפר את התנועה והטכניקה שלך ככל שתתקדם.

אנו מתגאים בסביבת אימונים בטוחה, ברמת הדרכה מקצועית גבוהה, באווירה משפחתית חמה, חברית ולא תחרותית, ביחס אישי ותומך שמקבלים כל תלמיד ותלמידה, ובדגש המיוחד שאנו שמים על שיפור הבריאות והאיזון הפנימי.

תפיסת האימון שלנו מאמינה בשילוב הרמוני של גוף, נפש ורוח מתוך שאיפה ליצור את החיבור המושלם בין הקסם והחכמה של אמנות לחימה עתיקה לבין המציאות של החיים המודרניים.

הטאי צ'י שלנו ושיטת צ'נג מינג

סגנון הטאי צ'י שלנו נקרא סגנון צ'נג מינג, סגנון ייחודי המכיל מאפיינים, והשפעות מכל חמשת סגנונות הטאי צ'י העיקריים: צ'ן, יאנג, וו – האו, וו וסון. סגנון צ'נג מינג הוא הסגנון היחיד המעניק למתרגל את כל היתרונות של כל הסגנונות האחרים, ולכן הוא נחשב לשלם ביותר.

את שיטת צ'נג מינג ייסד בטייוואן גראנד מאסטר וונג שו צ'ין, מאמני הלחימה הידועים והחשובים במאה העשרים, והיא מבוססת על ידע מסורתי בן מאות שנים אשר עבר דרך טובי המורים בתחומם. תלמידו הבכיר ביותר של גראנד מאסטר וונג שו צ'ין הוא מאסטר וונג פו לאי, ראש השיטה כיום. המרכז הישראלי לטאי צ'י הוא הנציג הרשמי היחיד בישראל של שיטת צ'נג מינג העולמית שבסיסה בטייוואן.

מה עוד לומדים אצלנו

פרט לטאי צ'י, מכילה שיטת צ'נג מינג גם את שתי אמנויות הלחימה הפנימיות הנוספות הידועות ביותר, שינג אי ובה גואה. בעוד שינג אי היא אמנות לחימה תכליתית ויעילה המדגישה שימוש בכוח מתפרץ ובתנועה חדה וישירה, הרי שבה גואה מבוססת על אסטרטגיות התחמקות, איגופים, זרימה ושינויי כיוון. השילוב של שלושת אמנויות הלחימה האלו הוא היתרון הגדול של שיטת צ'נג מינג.

אולם מעבר לעושר התנועתי העצום, מגוון החומר הרחב ושלל הטכניקות המעניינות, חשובים לנו לא פחות היתרונות שהעיסוק אמנות לחימה מעניק לנו בחיי היומיום.

שיפור שיווי משקל, הגמישות, הכוח, היציבה, יכולת ריכוז, השקט הנפשי, המיקוד הפנימי והחוסן האישי. כל אלו ועוד הם יתרונות שהם תוצאה של האימון, ונוגעים גם לחיי היומיום. אין פלא כי יש האומרים על אמנות לחימה שהיא אמנות החיים. באימונים שלנו אנו שמים דגש חזק על מודעות להבנה ושיפור היכולות האלו, בידיעה שהם המפתח החשוב ביותר לשיפור הבריאות ואיכות החיים.

אנו מלמדים גם צ'י קונג, שיטת התעמלות סינית שמטרתה להזרים ולאזן בגוף את אנרגיית החיים, הצ'י, ובכך לחזק את האיברים הפנימיים ואת מערכות הגוף השונות. תרגול צ'י קונג יחד עם אמנות לחימה יכול להיות דרך מצוינת לשפר עוד את החוסן הפיזי והנפשי, ולפתח מיקוד ומשמעת.

החזון שלנו

עבורנו, צוות המרכז, המרכז הישראלי לטאי צ'י הוא קודם כל בית. מרחב בטוח ונעים שאליו כולנו באים ללמוד ולהתאמן כמובן, אבל גם לפגוש חברים ולשבת איתם על כוס קפה או תה. אנו גאים ביכולות המקצועיות שלנו אך לא פחות בקהילה שהקמנו ובאווירה הייחודית במרכז.

יש בנו גאווה גדולה להיות הנציגים הרשמיים של שיטת צ'נג מינג העולמית בישראל. אנו מאמינים בשיטה ובטוב שהיא יכולה להעניק לכל מי שמתאמן בה, ואנו מחוייבים ללמד את השיטה בצורה הטובה ביותר. כל המדריכים שלנו צמחו במרכז והם עדיין תלמידי המרכז שממשיכים ללמוד ולהתפתח בו.

מאסטר וונג פו לאי מספר כי מקור השם צ'נג מינג בכינוי לו זכה מורו, גראנד מאסטר וונג שו צ'ין, כינוי המעיד על רוח השיטה שייסד:

המילה 'צ'נג' מתייחסת לשקיפות.
המילה 'מינג' מתייחסת ליושרה, יושר והגינות.

תלמיד מתחיל, תלמיד מתקדם, מדריך, מורה או מאסטר, על כולם חלה חובה ליושר, יושרה והגינות, כל אחד כלפי עצמו וכלפי אחרים. על פי ערכים אלו אנו שואפים להתאמן וללמד.

שיטת צ'נג מינג היא שקופה ופתוחה בפני כל מי שרוצה ללמוד, להתאמן ולהתמיד. אין קאטות סודיות, אין שיטת רפואה מסתורית, אין חומר חסוי או חסום. הכל שקוף ופתוח וכל תלמיד יכול ללמוד את כל החומר שהשיטה מציעה: טאי צ'י, שינג אי, בה גואה.

החזון שלנו הוא להפוך גם אותך לחלק מהמשפחה שלנו. אנו רוצים להראות לך את היופי שבשיטה שלנו, את העוצמה שמסתתרת בתוכה ואיך היא יכולה להפוך גם אותך לאמן לחימה ואדם טוב יותר.

אנו שואפים ללמד את השיטה תוך התחשבות בצרכים, ביעדים ובגבולות של כל תלמיד ותלמידה. אנו מעודדים סקרנות, שאלות, למידה מטעויות ותמיד נמצאים פה לכוון, לתמוך ולסייע כל בעיה שצצה, מקצועית או אישית.

אנו יודעים מניסיוננו האישי שבאמצעות לימוד השיטה יש בידינו את האפשרות להשפיע לטובה על חייהם של אחרים, ולכן אנו נרתמים לכך בלב שלם, ללא אגו ובשמחה גדולה.

השותפים שלנו

המרכז הישראלי לטאי צ'י בתל אביב הוא אמנם הנציג הרשמי של שיטת צ'נג מינג העולמית בישראל, אבל אנחנו בהחלט לא לבד, יש לנו שותפים לדרך. למרכז מספר רב של סניפים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום בהם מדריכים תלמידי השיטה. חברים יקרים אלו ממשיכים להגיע באופן קבוע לבית הספר להתאמן, ללמוד, להתחדש ובעיקר לשמור על קשר אישי שכבר נרקם והתחזק במהלך השנים.

לשיטת צ'נג מינג העולמית בתי ספר רבים ברחבי העולם: ביפן, באיטליה, בארה"ב, באוסטרליה, בניו זילנד ובמדינות נוספות. ראש השיטה העולמית, מאסטר וונג פו לאי, נוהג לבקר אחת לשנה בכל אחד מבתי הספר, כולל בישראל כמובן, על מנת להעביר סמינרים לתלמידים.

בואו להתאמן איתנו

ייחודה של שיטת צ'נג מינג הוא בכך שהיא מאפשרת לימוד מתמיד ואין סופי. ואכן, תלמידים רבים שכבר נשבו בקסמיה מתמידים וממשיכים להתאמן ולהתפתח שנים רבות. השיטה מתאימה כמעט לכל אחד, בכל גיל, צעיר כמבוגר, נשים וגברים. מגוון התכנים והשיעורים בבית הספר מאפשרים לכל תלמיד למצות את עצמו בצורה הטובה ביותר, ולחוש שיפור משמעותי ביכולתו האישית תוך זמן קצר.

נוכח קצב החיים הבלתי מתפשר בעולם המודרני, אנו נוטים לשכוח לפעמים את הדבר החשוב ביותר, עצמנו. אמנות לחימה יכולה לשנות חיים. היא מייצרת עבורנו מצבי התמודדות מבוקרים, מכריחה אותנו לפגוש את עצמנו, מעמידה אותנו מול מראה ומאפשרת לנו למצוא השראה מחודשת וכוחות עמוקים בדרך להשבת האיזון הפנימי שלנו. ומה שמתחיל בתוכנו מקרין החוצה ומשפיע לטובה גם על סביבתנו הקרובה.

לאחר שנים רבות של אימון אין לנו ספק כי תרגול אמנויות לחימה הוא מסע מופלא שיאפשר לך להכיר את עצמך טוב יותר, להתחבר לאני הפנימי שלך, ללמוד לאהוב את עצמך, להתחזק פיזית ונפשית, להעלות את הביטחון העצמי ולרכוש כלים מעשיים על מנת להשיג איכות חיים טובה יותר.

במרכז הישראלי לטאי צ'י אפשר למצוא שיעורים לכל הרמות. טאי צ'י למתחילים, צ'י קונג, שינג אי, בה גואה, אימונים בכלי נשק מסורתיים, מדיטציה בתנועה, אימוני כושר, אימוני טכניקה, אימונים למתקדמים, סמינרים תקופתיים ועוד.

אז אם אתם רוצים ללמוד משהו חדש, ייחודי ומרתק שיגרום לכם להרגיש בריאים יותר, חזקים יותר, שלמים יותר, וגם להכיר כמה חברות וחברים חדשים על הדרך, אנו במרכז הישראלי לטאי צ'י מזמינים אתכם להירשם ולצאת איתנו למסע שכולו קסם.