השיעורים שלנו

ייחודו של המרכז הישראלי לטאי צ'י הוא במגוון השיעורים שהוא מציע לתלמידיו. אנו גאים במיוחד בעובדה שהשיעורים שלנו מתאימים לכל אחד ואחת המעוניינים לצלול אל העולם המופלא של הטאי צ'י ואמנויות הלחימה הפנימיות.

כמרכז הוותיק והמקצועי ביותר בארץ ללימוד אמנויות לחימה פנימיות, אנו משמשים כנציג הרשמי של שיטת צ'נג מינג העולמית בישראל. שיטת צ'נג מינג, הקרויה על שם הכינוי של מייסדה – גראנד מאסטר וונג שו צ'ין – היא כיום השיטה המובילה בטייוואן.

 יש לנו ניסיון של עשרות שנים בהדרכה, המדריכים והמדריכות שלנו הם מקצועיים ובעלי ידע מעמיק, ואנו יודעים להציע לכל תלמיד ולתמידה את מסלול האימונים המתאים. אצלנו היסודות הם ההתחלה, והשמיים הם הגבול.

חלק משמעותי מתלמידינו הם תלמידים ותיקים וזאת בזכות סביבת אימונים בטוחה ולא תחרותית שיצרנו, וקהילה תומכת באווירה משפחתית עם פעילויות משותפות במהלך השנה. 

השיעורים שלנו

בין אם חיפשת ללמוד את יישומי הלחימה של הטאי צ'י, או רצית להנות מהיתרונות הבריאותיים של הצ'י קונג, מערכת השיעורים הייחודית שלנו נתפרה במיוחד במטרה לאפשר לך להגיע להתאמן בכל יום בשבוע.

שיעורים למתחילים

רוב התלמידים החדשים המגיעים למרכז מתחילים משיעורי הטאי צ'י. 

בשיעורי הטאי צ'י לומדים את הבסיס לאימון – קאטת הטאי צ'י. הקאטה היא מערכת שלמה של תרגול ותנועה המתמקדת בשיפור מיומנויות, העמקת ההבנה התנועתית ושימוש ביכולות הגוף והנפש יחד כדי לקדם בריאות ורווחה, ולהוסיף רוגע ואיזון לחיי היומיום. 

מחקרים מדעיים מראים כי תרגול יומי של קאטת הטאי צ'י הוא מרשם סיני עתיק ומוכח לאיכות חיים טובה יותר. 

בחלק משיעורי הטאי צ'י שלנו אנו משלבים תרגילים המבוצעים בזוגות ומדגישים רכות, שיפור מיומנויות, רגישות והקשבה. הטכניקות שאנו מלמדים מלמדות כיצד ניתן לשלב את הרעיונות והעקרונות של הטאי צ'י במצבים של התמודדות מסוגים שונים.

שיעורי פושינג הנדס

פושינג הנדס הוא תרגול מסורתי בעל צורות מגוונות, ומהווה את הבסיס ליישומי הלחימה של טאי צ'י. התרגול מחדד את כישורי הלחימה של המתרגל על ידי שיפור היציבה, הרכות, זרימת התנועה, הקואורדינציה, והכוח. 

בשיעורי הפושינג הנדס מתרגלים את עקרונות וטכניקות הלחימה המאפיינים את שיטת צ'נג מינג. 

מגוון הטכניקות שלומדים בשיעור הוא רחב מאוד וכולל מכות, בעיטות, הפלות, נעילות  שחרורים וגם שימוש בכלי נשק שונים.

העקרונות עליהם מבוססות הטכניקות השונות נשענים על תפיסת היין ויאנג המייצגת מערכת כוחות המשלימים זה את זה. תפיסה זו קובעת כי כאשר כוחות נפגשים, יש תמיד לשאוף לאיזון שיביא להרמוניה.

שעורי צ'י קונג

מערכת השיעורים שלנו כוללת גם שיעורי צ'י קונג ייחודיים.

הצ'י קונג היא שיטה אשר פותחה על בסיס עקרונות הרפואה הסינית במטרה לשפר את הבריאות הכללית, למנוע מחלות, להפחית מתחים ולהחזיר את ההרמוניה לגוף ולנפש. 

שלושת עמודי התווך של הצ'י קונג הם: תנועה, נשימה ותודעה, המתורגלים באמצעות תרגילים בודדים וסדרות קבועות, על מנת שיפעלו בהרמוניה מלאה וישמשו בסיס והשלמה לתרגול הטאי צ'י. 

שיטת צ'נג מינג כוללת תרגול צ'י קונג הנקרא צאן צואן. אלו סדרות של עמידות המקדמות את זרימת הצ'י, אנרגיית החיים, בגוף בצורות שונות. סדרות אלו פותחו על ידי גראנד מאסטר וונג שו צ'ין ואנו מתרגלים אותן כחלק משיעורי הטאי צ'י.

בשיעורי הצ'י קונג שלנו תפגשו תרגילים וסדרות נוספות שמלמדים מומחי הצ'י קונג במרכז, ותצללו לעומק ההשפעות הבריאותיות של התרגול.

בנוסף לעבודה הפנימית וטיפוח הרמה האנרגטית של הגוף, תרגול צ'י קונג מהווה בסיס חשוב לחיזוק והגמשת מערכת השלד שרירים, ובונה בסיס ליציבה נכונה ותנועה הרמונית. 

שיעורים למתקדמים

בשיעורי המתקדמים שלנו מעמיקים בהכרת השיטה ולומדים קאטות מורכבות יותר של שינג אי ובה גואה. 

תלמידים המצטרפים לשיעור מתקדמים הם כאלו שסיימו ללמוד את קאטת הטאי צ'י ומכירים את עקרונות הבסיס וכיצד להשתמש בהם.

הקאטות המתקדמות יותר מצריכות יכולות תנועה טובות יותר, הבנה גבוהה יותר של שימוש במרכז הכובד וזיכרון שרירי מפותח שנבנה על בסיס לימוד קודם.

מגוון הקאטות המתקדמות הוא רחב ועשיר מאוד, החל מקאטות ביד ריקה ועד קאטות של כלי נשק מסורתיים כגון מקל, חרב ואפילו חנית. 

כל קאטה שנלמדת מרחיבה את מנעד התנועה של הגוף ומגבירה את פוטנציאל השימוש בו.

העושר הגדול כל כך של קאטות בשיטת צ'נג מינג מאפשר גם לתלמידים ותיקים להמשיך וללמוד חומר חדש כל הזמן, ולשמר את חדוות הלימוד כאילו מדובר ביום הראשון. ,

אימונים מיוחדים

במהלך השנה מקיים המרכז סדנאות ואימונים מיוחדים בהם נפגשים תלמידי השיטה מכל רחבי הארץ על מנת להתאמן יחד, לחלוק ידע ולקבל השראה.

הגשקו שלנו הוא יום אימונים מרוכז הנמשך מספר שעות רצופות וכולל סדרת אימונים חוויתיים בהובלת צוות ההדרכה של המרכז.

את הגשקו אנו מקיימים בדרך כלל מחוץ למרכז במטרה להעצים את חווית הניתוק משגרת האימונים הרגילה, ולייצר מפגש בעל אופי ייחודי.

הגשקו הוא חוויה מזוקקת של לימוד שמוסיפה עניין מקצועי ותורמת להעלאת המוטיבציה להמשיך ללמוד, להשתפר ולהתפתח. ולא פחות חשוב מכך, הגשקו הוא מפגש חברתי מהנה בו נפתחת ההזדמנות להכיר חברות וחברים חדשים לשיטה.

אחת לשנה מתקיים הגשקו השנתי של המרכז הישראלי לטאי צ'י, אירוע השיא שלנו, בהשתתפות ראש השיטה מאסטר וונג פו לאי יחד עם מאסטר הואנג שו צ'ון שמגיעים לארץ במיוחד מטייוואן. הגשקו השנתי נמשך מספר ימים, ומספק חוויה נדירה בה זוכים התלמידים להיחשף לידע המעמיק ולאופי המיוחד של המאסטרים. 

סדנאות נוספות שאנו מקיימים מתמקדות בנושא מסויים, כמו לדוגמה סדנה המוקדשת כולה לתפיסות ותרגולים שונים של צ'י קונג, או סדנה המוקדשת ללימוד קאטה.